توصيف يك شهروند مصري از زيارت احمدي نژاد -  آنگاه كه رييس جمهوري ايران گريست

قاهره - 'هرگز تصور نمي كردم، شخصي در جايگاه رييس جمهوري كشوري بزرگ مانند ايران تنها و تنها از روي تقوا و ترس از خدا اينچنين بگريد. گريه خشوع آميز وي بي اختيار، اشك از ديدگانم روان كرد' و اين گفته هاي يك شهروند مصري از حضور محمود احمدي نژاد در يك زيارتگاه است.

'حاج محمد'‌یك شهروند عادی مصری كه زیارت 'محمود احمدی نژاد' از بارگاه مقدس به حضرت زینب علیها السلام واقع در مسجدی به همین نام در قاهره پایتخت مصر را اینچنین روایت می كند.

'حاج محمد' به خبرنگار ایرنا در قاهره گفت: واقعا فضا تاثربرانگیز بود..همچون هر عصر برای ادای نماز مغرب و عشا روانه مسجد حضرت زینب سلام الله علیها شدم. اقدامات امنیتی مرا غافلگیر كرد اما با این حال به من اجازه ورود به مسجد را دادند. بعد از نماز مغرب قصد زیارت بارگاه 'ام هاشم' (آنگونه كه مصری ها حضرت زینب را می نامند) را داشتم كه در كنار بارگاه مطهر آن حضرت تضرع مردی پنجاه ساله با محاسنی اندك بین جمع توجه مرا جلب كرد.

محمد می افزاید: ‌به او نزدیك شدم ..نمی دانستم كیست.. از ته دل می گریست . اشك های او اشك های مرا نیز روان كرد و حاضران را نیز به گریه واداشت.

از یكی از حاضران شنیدم كه آن مرد 'احمدی نژاد' است ..تعجب كردم و باور نكردم و به همین دلیل از یك افسر مصری همراه هیات موجود در كنار مرقد پرسیدم واو هم تایید كرد كه كسی جز رییس جمهوری ایران نیست.

پس از نماز و دعا بی اختیار بدنبال او حركت كردم. او را از نزدیك دیدم كه چگونه كودكانی را كه همراه والدین خود به مسجد آمده بودند به آغوش می كشید، صحنه بی سابقه ای از رییس جمهوری یك كشور در این مسجد.

محمد می گوید: این مرد مهربان به این اكتفا نكرد، بلكه با همه كارگران و خادمان مسجد دست داد و روی یكایك آنها را بوسید. آنان باور نمی كردند كه فردی در مقام ریاست كشوری كه شرق و غرب از عظمت و بزرگی آن بیم دارند، این چنین متواضعانه برخورد كند.

احمدی نژاد روز سه شنبه و در اولین روز ورودش به قاهره برای حضور در نشست كنفرانس همكاری اسلامی به زیارت بارگاه مقدس حضرت زینب و مسجد متبرك آن مطهره رفت.

مترجمام**1369**1516

سرخط اخبار جهان